.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كسب مقام جهاني المپياد شيمي توسط دانشجوي مازندرانی

معصوم شعبان دانشجوي دختر دانشگاه مازندران در بخش بين المللي چهاردهمين المپياد علمي ـ دانشجويي در رشته شيمي موفق به كسب رتبه دوم شد.

به گزارش فارس ، معاون آموزشي دانشگاه مازندران گفت: در بخش بين‌المللي اين المپياد، تيم‌هايي از كشورهاي روسيه، اندونزي، مالزي، سوريه، عراق، ارمنستان، قزاقستان و بوسني و‌هرزگوين شركت داشتند.
سعيد ميرزانژاد درباره چهاردهمين المپياد غيرمتمركز دانشجويي ويژه دانشگاه‌هاي قطب دو كشور افزود: امسال در دو رشته رياضي و شيمي رقابت به صورت بين‌المللي انجام شد.
وي افزود: چهاردهمين المپياد علمي ـ دانشجويي دانشجويان سراسر كشور در دو بخش متمركز و غيرمتمركز و در ارديبهشت سال جاري برگزار شد كه از ميان شركت كنندگان در مجموع 571 دانشجو از طريق آزمون غيرمتمركز و 215 دانشجو از طريق متمركز به مرحله نهايي راه يافتند.
وي با بيان اينكه دانشجويان در 15 رشته در مرحله نهايي رقابت كردند از اعلام نتايج نهايي المپياد در اوايل شهريور ماه خبر داد.
مرحله نهايي چهاردهمين دوره المپياد علمي و دانشجويي 25-24 تير ماه جاري به ميزباني دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي در تهران برگزار شد.
دانشگاه مازندران ميزبان دانشگاه‌هاي قطب دو كشور در مرحله غيرمتمركز المپياد در ارديبهشت ماه بوده است.
در خبر ديگر اين دانشگاه آمده است: نظريه محققان دانشگاه مازندران همچنان در صدر اخبار مجلات علمي جهان است.
خبر مربوط به نظريه تاثير عنصر روي در ناباروري مردان مربوط به دكتر اباصلت حسين زاده كلاگر و دكتر محمد‌جواد چاييچي ازمحققان دانشگاه مازندران بعد از ماه‌ها از انتشار آن همچنان بر صدر اخبار مجلات علمي معتبر جهان قرار دارد.
‌اين خبر در ژورناله‌اي معتبرعلمي چون Nutrition Research نيويورك،‌ UroToday كاليفرنيا، MedicalnewsToday انگلستان، SpectraCell اروپا، Conceive واشنگتن، FertilityNews ، JDream2 ژاپن، مركز IVF مونت سيناي كانادا، خبرهاي علمي انگليسي پژوهشكده ابن سيناي مشهد (Avicenna Research Institute و ده‌ها مجله ديگر منتشر شده است.
اباصلت حسين زاده درباره ميزان استقبال پايگاه‌هاي علمي جهان از اين نظريه گفت: بعد از چاپ نظريه تاثير عنصر روي در ناباروري مردان در مجلهNutrition Research نيويورك، به خاطر اهميت آن و كسب درجه Cutting Edge Research، كل مقاله در دسترس همگان به صورت آزاد و Online قرار نگرفت و فقط خلاصه مقاله در PubMed آمريكا به صورت آزاد چاپ شد ولي محققان رشته ناباروري كه پيوسته به رصد مقالات تخصصي مي‌پردازند خواستار چاپ مقاله بصورت Beyond Abstract شدند.
ين محقق در ادامه با اشاره به انجام تحقيقات گسترده گروه علوم سلولي و مولكولي دانشگاه مازندران در سال‌هاي گذشته گفت: نتايج حاصل از اين تحقيقات همواره مورد توجه محققان سراسر جهان بوده است.
وي با تاكيد بر اهميت رشته علوم سلولي و مولكولي اظهار داشت: در اين ارتباط به عبارت مندرج در بخش معرفي رشته‌هاي پايگاه اينترنتي مركز مطالعات، تحقيقات و ارزشيابي آموزشي مبني بر اينكه «امروزه زيست شناسي در كشورهاي پيشرفته بيش از 80 تا 90 درصد سمت و سوي علوم سلولي و مولكولي دارد»بسنده مي‌كنم.
حسين‌زاده گسترش اين رشته در دانشگاه مازندران را از برنامه‌هاي گروه زيست شناسي عنوان و خاطرنشان كرد: بدون شك جذب دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي مي‌تواند زمينه ساز انجام تحقيقات و توليدات علمي بيشتري شود.
وي از تقاضاي راه‌اندازي مقطع كارشناسي ارشد اين رشته در دانشگاه خبر داد و تصريح كرد: با وجود پيگيري‌هاي رياست و معاونت آموزشي دانشگاه تا اين لحظه موفق به دريافت مجوز از وزارت علوم نشده‌ايم.
حسين‌زاده با قوي دانستن استعداد گروه زيست شناسي دانشگاه مازندران بيان داشت: در گروه زيست شناسي كه از 10 سال پيش در دانشگاه مازندران داير شده است علاوه بر تخصص‌هاي مرتبط سلولي و مولكولي، بيوشيمي، ميكروبيولوژي، ويروس‌شناسي تخصص‌هاي مرتبط با علوم جانوري، علوم گياهي نيز وجود دارد.
اباصلت حسين‌زاده كلاگر نخستين دكتري فارغ‌التحصيل ايران در علوم سلولي و مولكولي است و عضويت پيوسته انجمن‌هاي ژنتيك، زيست شناسي، بيوتكنولوژي و Scienc Advisory Board آمريكا را در كارنامه دارد.
‌در خبر اين دانشگاه تاكيد شد: بر اساس تاييد هيئت مميزه، كوروش نوذري به عنوان نخستين و جوانترين عضو هيئت علمي گروه فيزيك دانشگاه مازندران به مرتبه استادي ارتقا يافت.
بر اساس راي هيئت مميزه دانشگاه، صلاحيت علمي كوروش نوذري عضو هيئت علمي رشته فيزيك براي احراز مرتبه استادي از 1/11/87 بررسي و در تاريخ 10/4/88 به تاييد رسيد.
وي نخستين و جوان‌ترين عضو هيئت علمي گروه فيزيك است كه در سن 37 سالگي به اين رتبه دست يافته است.
‌نوذري با بيان اينكه پروسه ارتقا بر اساس آيين‌نامه مدون و با بررسي دقيق فعاليت‌هاي علمي، آموزشي و اجرايي انجام مي‌شود، گفت: در اين مرحله نياز به 120 امتياز است كه اينجانب بيش از دو برابر آن يعني 260 امتياز را كسب كرده‌ام. استاد فيزيك و كيهان‌شناس برجسته كشورمان ادامه داد: بعد از ارسال پرونده به هيئت مميزه 11 مقاله ديگر در مجلات معتبر بين‌المللي منتشر كرده است كه در صورت ارسال آنها به هيئت مجموع امتيازات وي بالغ بر سه برابر امتياز لازم مي‌شد.
‌راهنمايي 21 دانشجوي كارشناسي ارشد و دو دانشجوي دكترا كه هم اكنون فارغ‌التحصيل شده‌اند، به همراه سه دانشجوي ديگر دكتري در حال تحصيل، انتشار 50 مقاله ISI پر استناد، داوري چند‌ مجله معتبر بين‌المللي‌، حضور موثر در كنفرانس‌هاي بين المللي و گذراندن فرصت مطالعاتي شش ماهه در دانشگاه دورهام انگلستان بخشي از فعاليت‌هاي اين استاد فيزيك نظري به شمار مي‌رود.
دكتر نوذري و دكتر محمدمهدي شيخ جباري عضو پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي دو استاد جوان فيزيك كشور هستند كه در دهه 30 زندگي شان به مرتبه استادي دست يافتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر قربان پور 31 تير 1388
با احترام ، موفقیت کسب شده را به شما و جامعه علمی و فرهنگی تبریک می گویم . - جعفر قربان پور رئیس انجمن اولیا و مربیان مجتمع آموزشی مدارس تیزهوشان شهرستان ساری
نادر 3 مرداد 1388
چرا شما خبري را از فارس مي‌گيريد و به نام خود منتشر مي‌كنيد، تازه مدعي هستيد كه استفاده از اين خبر با نام شمال نيوز مجاز است. خواهش مي‌كنم ذيل همين خبر پاسخ مرا بنويسد.
کامبیز 20 مرداد 1388
در مورد خبر مربوط به مقاله دکتر حسین زاده
چرا شما با تحقیق و مطالعه کامل خبرها را اطلاع رسانی نمی کنید. کاری که توسط یک دانشجو انجام گردیده و مقاله آن توسط زحمات خود دانشجو تنظیم گردیده اما به اسم افراد دیگری که نقش کلیدی چندانی در آن نداشتند و اصلا قادر به دفاع از آن نیستند تمام می گردد. برای این خبر واقع متاسفم......

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.